21 mars 2008

Les deux visions des medias sociaux

J'aime bien ce billet de Shel Israel sur les deux visions qu'ont les compagnies sur leur approche des médias sociaux.

Vision 1:
In nearly every company I talk with, I hear about those who understand that social media is something new and different from traditional marketing. It is not about putting messages into foreheads. It is about the enormous wisdom and efficiency to be gained simply by having conversations with customers, prospects, employees and partners.
Vision 2:
…there is muttering and trepidation of another camp, one that is often being pushed by the traditional marketing people who see social media simply as another channel to push out brand awareness and product-related messages. It is another way to have the corporation talk about the corporation rather than listen to customer concerns, complaints or even compliments.
Personnellement, je favorise la première école, celle de la simple communication avec la clientèle, car si elle est bien faites, elle fidélisera celle-ci et apportera des points de vue externe à cette compagnie.

Les réseaux sociaux sont des excellents endroits de communication, car le fait de pouvoir aussi avoir des informations sur nos correspondants permet une meilleure conversation contrairement aux blogues d'entreprise où déjà le territoire conversationnel est moins neutre et où l'anonymat reste souvent un frein à la discussion.

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